Per tal d’adaptar la demanda a les necessitats d’atenció dels usuaris i compaginar-la amb els processos organitzatius dels centres d’atenció primària del Sistema de Salut de Catalunya, s’implanta un canvi de model d’accés i gestió de la demanda reactiva (aquella que dona resposta a les necessitats que els usuaris i usuàries identifiquen i demanden activament).
El nou model de gestió de la demanda permet:
- Proporcionar solucions i processos per contribuir a la millora de l’accessibilitat dels usuaris.
- Incorporar eines per optimitzar l’organització de les agendes dels professionals.
- Contribuir a la recuperació de la capacitat diagnòstica i el seguiment dels pacients.
- Col·laborar en la desburocratizació de l’Atenció Primària de Catalunya.
- Homogeneïtzar la resposta a les necessitats de les persones usuàries independentment del canal d’entrada (web, telèfon o taulell) i el centre que aquests tinguin assignat.
- Ajudar a assignar el recurs més adequat a cada necessitat per a que, seguint el principi de subsidiarietat, cada professional pugui aportar valor des del seu àmbit de coneixement i expertesa.
- Donar resposta a necessitats expressades per molts equips en les sessions de treball del Pla d’enfortiment i transformació de l’atenció primària d’homogeneïtzar i sistematitzar la resposta davant de certs motius que provoquen una demanda aguda a l’atenció primària.