Professionals de primària de l’ICS Terres de l’Ebre s’actualitzen per combatre la resistència als antimicrobians

Amb motiu de la Setmana Mundial de Conscienciació sobre l’ús dels Antimicrobians 2023, el Programa d’Optimització d’Antibiòtics (PROA) comunitari de Terres de l’Ebre ha organitzat una sessió d’actualització dirigida als professionals d’Atenció Primària de l’ICS Terres de l’Ebre i de l’Hospital Comarcal Móra d’Ebre.

L’esdeveniment, que va tenir lloc el 21 de novembre, va abordar les infeccions prevalents a la comunitat i va posar de manifest la importància de la gestió responsable dels antimicrobians.

La resistència als antibiòtics és una amenaça creixent que impacta directament en la salut pública, amb conseqüències que poden ser devastadores. S’estima que la resistència als antimicrobians ja provoca la mort d’unes 25.000 persones a la Unió Europea cada any i gairebé 700.000 a escala mundial. Si aquest fenomen no s’atura, les estimacions indiquen que el 2050 podria haver-hi més de 390.000 morts anuals a la Unió Europea i 10 milions en l’àmbit global, xifres que superarien les estadístiques de mortalitat per càncer.

La sessió d’actualització va reflexionar sobre un dels reptes de la salut pública: les estratègies que cal posar en pràctica per a disminuir el consum d’antimicrobians i evitar-ne l’ús innecessari, subratllant la importància de la prescripció responsable. Els professionals de la salut van rebre informació detallada sobre les infeccions prevalents a la comunitat i les pràctiques clíniques òptimes per al seu tractament.

La contribució d’Atenció Primària de l’ICS Terres de l’Ebre a la jornada va ser liderada Raquel Gutiérrez, responsable de la Unitat de Farmàcia d’Atenció Primària Terres de l’Ebre, que va compartir coneixements sobre les pràctiques farmacèutiques òptimes per aconseguir un ús responsable d’antimicrobians, incloent-hi la gestió eficient de medicaments i la prevenció de resistències.

Raquel Gutiérrez explica que: “La resistència als antimicrobians afecta la nostra capacitat per tractar infeccions i procediments mèdics bàsics. És responsabilitat nostra, com a professionals de la salut, assegurar-nos que utilitzem aquests medicaments de manera eficient per a garantir la seva eficàcia a llarg termini.”

També hi va participar el doctor Miquel Navarro, adjunt a la Línia Pediàtrica de Tortosa, qui va oferir una visió especialitzada en infeccions pediàtriques.

Bookmark the permalink.

Comments are closed.