S’ha creat la Unitat de Fractura Osteoporòtica o Fracture Liaison Service -FLS- Terres de l’Ebre, liderada pel Servei de Reumatologia, i amb la implicació dels Serveis de Medicina Interna, Rehabilitació i COT de l’Hospital Verge de la Cinta de Tortosa (HTVC) i el Servei de Geriatria de l’Hospital de la Santa Creu de Jesús (HSC), amb l’objectiu de poder derivar a aquells pacients que ja han tingut una fractura osteoporòtica a l’atenció especialitzada més adient, perquè faci el seguiment i la prevenció de noves fractures.
L’osteoporosi és una malaltia que es caracteritza per la pèrdua de massa òssia i el deteriorament de la microarquitectura del teixit ossi, augmentant el risc de patir fractures. L’osteoporosi succeeix quan la massa òssia disminueix més ràpidament del que l’organisme pot substituir-la, provocant una pèrdua neta de resistència òssia. En conseqüència, l’esquelet s’afebleix i tant un cop com una caiguda lleu poden comportar una fractura (coneguda com a fractura per fragilitat).
La Unitat de Fractura Osteoporòtica o Fracture Liaison Service -FLS- Terres de l’Ebre ja es troba a la web de la Internacional Osteoporosis Foundation iniciativa Capture the Fracture i apareixem com a Unitat de nova creació en el mapa.