L’ICS Terres de l’Ebre incorpora la participació ciutadana per a millorar el circuit d’atenció a pacients amb sospita de càncer

L’Institut Català de la Salut (ICS) Terres de l’Ebre i la Lliga Contra el Càncer de les Terres de l’Ebre han celebrat aquest matí una reunió clau per a la millora del circuit d’atenció a pacients amb sospita de càncer amb la participació de diferents direccions, així com metges, infermeres i gestores de casos del Servei d’Oncologia i Urologia de l’HTVC. La reunió s’ha celebrat avui 4 de febrer, en el Marc del Dia Mundial contra el Càncer, també per commemorar i visibilitzar aquesta efemèride que se celebra arreu.

L’objectiu de la trobada ha estat fomentar la participació ciutadana i recollir l’opinió de l’entitat sobre el procés que se segueix quan es detecta una possible patologia oncològica, així com identificar punts de millora per agilitzar l’atenció i millorar la qualitat assistencial.

Durant la reunió, Empar Navasquillo, directora d’Estratègia de l’ICS Terres de l’Ebre, ha posat en valor la importància d’incorporar la veu de la ciutadania en aquest procés, destacant que “pacients i familiars són fonamentals per entendre les necessitats reals i millorar el servei”. Així mateix, ha explicat que s’està treballant en “el redisseny del circuit d’atenció, amb l’ampliació de patologies incloses en el diagnòstic ràpid de càncer, una de les prioritats per a la institució”.

Durant la trobada, s’han compartit diverses experiències i inquietuds per part dels representants de la Lliga Contra el Càncer, que han posat de manifest la necessitat de reforçar la comunicació amb els pacients, especialment en els moments inicials del procés. Un dels aspectes que es vol reforçar és la informació prèvia a les proves diagnòstiques, per evitar situacions d’incertesa que generen angoixa en els afectats, per fomentar “la proximitat i seguretat”, tal com ha manifestat l’entitat. Neus Rodríguez, directora mèdica de l’HTVC, ha subratllat “el compromís de l’hospital en l’actualització del circuit assistencial per als pacients oncològics, de fet treballem de forma continuada des del Servei d’Oncologia per a la millora del servei, centrat en les persones.”

En aquest sentit, s’ha parlat del rol de la gestora de casos a l’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta, que actua com a referent per a pacients i famílies. Aquesta figura del Servei d’Oncologia ha de ser clau per facilitar l’acompanyament del pacient, resoldre dubtes, agilitzar tràmits administratius i reduir els temps d’espera.

Així mateix, s’ha destacat la necessitat d’escurçar els terminis en aquells casos en què hi haja una sospita de càncer, garantint una resposta ràpida per part del sistema sanitari. Pel que fa als casos en què finalment es descarte la sospita, també es treballarà per “reforçar la coordinació i comunicació entre Atenció Primària i l’HTVC, per assegurar que els pacients reben una atenció més fluida i sense demores innecessàries, mantenint la continuïtat assistencial entre els diferents nivells”, ha afegit Cristina Sanz, adjunta a la direcció Assistencial d’Atenció Primària.

L’ICS Terres de l’Ebre i la Lliga Contra el Càncer han coincidit en la importància de continuar amb aquestes trobades per fer un seguiment de les millores implementades i assegurar que el nou model d’atenció responga a les necessitats reals de la població.

Bookmark the permalink.

Comments are closed.