L’Aliança Magnet entre l’HTVC i l’Escola Ferreries consolida l’èxit educatiu en el seu tercer any de col·laboració

L’Escola Ferreries i  l’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta (HTVC)  han continuat aquest curs 2023-24 l’Aliança Magnet, un projecte d’innovació educativa que fomenta l’aprenentatge col·laboratiu a partir dels àmbits científic, social i de la salut. Enguany, l’Aliança ha arribat al tercer any de vida i ha consolidat una relació estable entre les dos institucions.

Durant el curs, l’alumnat ha abordat diverses temàtiques relacionades amb la salut. Per exemple, els més menuts i menudes del cicle d’Infantil han treballat la prevenció d’accidents amb la temàtica “Alerta perill”. En concret, han detectat els perills de l’aula, de l’escola i el barri, i han reflexionat sobre com evitar-los i actuar en cas de patir-los. El projecte de cicle inicial ha girat entorn de qüestions com “Per què hi ha tants medicaments?” i, a partir d’un procés d’investigació, l’alumnat ha ideat una campanya de conscienciació sobre punts de reciclatge de medicament.

El cicle mitjà s’ha centrat en l’activitat quirúrgica a partir de la pregunta inicial “M’han d’operar, què em faran?”. Els xiquets i xiquetes han visitat els quiròfans de l’HTVC i han pogut resoldre inquietuds sobre el fet d’operar-se, treballant les pors i les emocions. A més, mitjançant uns contes amb visió intercultural, han fet recerca sobre els quiròfans en països empobrits i han col·laborat amb una ONG a través d’una fira solidària. El cicle superior ha explorat la connexió humana amb el projecte “Vivim connectats o desconnectats?” i s’ha aproximat a l’estudi de les addiccions i la tecnopatia per acabar dissenyant un decàleg del bon ús de pantalles i una cartografia del coneixement.

Per tal de desenvolupar tots aquests sabers, professionals de la salut de l’HTVC de serveis com Pediatria, Farmàcia, Quiròfan, Nutrició i Neurologia han col·laborat en les diferents propostes pedagògiques al llarg de l’any. Aquesta col·laboració ha enriquit l’educació dels infants i ha reforçat la seua autonomia.

A final de curs, una fira instal·lada en diversos punts del centre ha permès a l’alumnat compartir els seus aprenentatges amb  els professionals sanitaris, les famílies i altres docents de centres propers. L’intercanvi ha posat de manifest el valor educatiu del projecte Magnet, que impulsa una educació basada en la mirada dels infants i fomenta sabers i valors com l’empatia, la solidaritat la generositat i l’escolta.

A l’acte de presentació de la memòria anual, el director de l’Escola Ferreries, José Carlos Arasa, ha posat de manifest que “l’HTVC va prendre una valenta decisió en plena pandèmia per formar part del projecte. S’ha convertit en el millor partner del programa Magnet de Catalunya, tant per la qualitat com per la intensitat de les seues intervencions. Els seus professionals estan sempre disposats a ajudar i compartir experiència i expertise, sempre amb una gran capacitat d’adaptar-se i connectar amb els xiquets i xiquetes.”

Montserrat Perelló, directora dels Serveis Territorials d’Educació,  ha felicitat a totes les institucions implicades –Escola Ferreries, HTVC, Ajuntament de Tortosa i Fundació Jaume Bofill –, expressant que “gràcies al treball compartit, estem aconseguint fomentar el sentiment de pertinença a la nostra escola i al nostre hospital.”

Neus Rodríguez, directora mèdica de l’HTVC, també s’ha mostrat agraïda: “des de l’HTVC sentim una gran satisfacció de continuar col·laborant amb l’Aliança Magnet per a promoure la formació en l’àmbit de la salut dels xiquets i xiquets. Us donem les gràcies per deixar-nos formar part del projecte i per contribuir a aportar valor en la creació d’aquest sentiment de pertinença al territori i a les nostres institucions.”

 

 

Bookmark the permalink.

Comments are closed.