El divendres, 7 de setembre, la consellera de Salut ha visitat l’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta (HTVC) acompanyada del delegat territorial del Govern de la Generalitat a les Terres de l’Ebre, Francesc Xavier Pallarès.
A la porta principal del centre ha estat rebuda per Mar Lleixà, directora territorial de Salut de les Terres de l’Ebre; Josep Maria Argimon, director gerent de l’ICS, i Carlos Tobar, gerent de l’ICS a les Terres de l’Ebre.
Després de reunir-se amb el Comitè Directiu de la Gerència Territorial de l’ICS a les Terres de l’Ebre, ha mantingut reunions amb representants de la Junta de Personal de l’HTVC i el Servei d’Atenció Primària.
La consellera de Salut, Alba Vergés, ha anunciat, segons es recull al web Canal Salut, un conjunt d’inversions per a l’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta a fi de “garantir l’equitat territorial” i contribuir a fer un sistema públic de salut més sostenible i de més qualitat. Durant la visita que ha fet aquesta tarda al centre hospitalari, Vergés ha assegurat que treballarà perquè “arreu del país, les persones puguin tenir la millor atenció sanitària” i ha desgranat les grans línies d’actuació que s’ha marcat el Departament per a l’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta, com són “la construcció d’un nou edifici oncològic, l’ampliació de les urgències, la millora del projecte del nou aparcament i l’adequació de l’heliport per als vols nocturns”.
La consellera ha explicat que les obres del nou edifici oncològic s’han d’executar entre el final del 2019 i el principi del 2020 amb una inversió prevista de 3 milions d’euros. L’equipament comptarà amb un nou accelerador lineal d’última generació i el servei de radioteràpia -ubicat actualment al centre sociosanitari de la Santa Creu de Jesús- es traslladarà a l’Hospital.
També ha assenyalat que el Departament farà els tràmits corresponents per incorporar el projecte d’ampliació de les urgències al pla d’inversions i ha afirmat que es continua avançant en el projecte del nou aparcament i en la futura reserva d’espais per a un nou edifici.
Finalment, la consellera de Salut ha avançat que està previst que el 2019 s’adeqüi l’heliport per als vols nocturns amb una inversió de 200.000 €.