L’HTVC ja ha començat a realitzar interrupcions voluntàries de l’embaràs per la via quirúrgica

L’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta és el centre sanitari on s’estan efectuant, des del mes de març, les interrupcions voluntàries de l’embaràs per la via quirúrgica a les Terres de l’Ebre. Fins ara les dones ebrenques que precisaven aquest procediment es desplaçaven a  Tarragona, opció que es continuarà mantenint per tal que la dona pugui escollir.

El dret a l’avortament té diferents supòsits, recollits a la Llei de 3 de març del 2010 de salut sexual i reproductiva i de la interrupció voluntària de l’embaràs. L’article 14 d’aquesta llei parla sobre la interrupció voluntària de l’embaràs per part de la dona, on s’ofereixen dues opcions: la interrupció farmacològica, que es garanteix a les Terres de l’Ebre mitjançant l’ASSIR ubicat al CAP Baix Ebre; o la interrupció
quirúrgica, que es garanteix a partir d’aquest mes de març a l’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta.

Joan Nin, gerent de la Regió Sanitària Terres Ebre, ha destacat “que aquesta era una demanda ciutadana molt sol·licitada, i des del Departament de Salut hem donat resposta a aquesta necessitat”. Nin, a més, ha volgut destacar “el fet que sigui un
centre com l’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta, públic, el que ofereixi aquest servei a les dones ebrenques”, i ha aprofitat per agrair “al gerent de l’ICS a les Terres de l’Ebre, Carlos Tobar, i a la direcció del centre l’esforç per tal d’incorporar aquest servei al territori”.

Tortosa, 28 d’abril de 2022

Bookmark the permalink.

Comments are closed.